Alpy 1995 - III.cykloturistika

1995 - po několikaletém odpočinku od alpské cykloturistiky jsme se domluvili s kamarádkou Alenou, že znovu vyrazíme. První část cesty - do Lenory - jsme změkčile absolvovali vlakem. Další trasa kopírovala tu minulou, tedy: Strážný, Passau, Burghausen, Chiemsee, Reit im Winkl, St.Johan, Kitzbühel a Mittersill.

Oblíbené sedlo Thurn

Tentokrát jsme zde odbočili na východ - ke Kaprunu. Na plánu jsme měli pokoření cyklistické legendy Grossglockner-hochalpen-Strasse. Tato silnička vylámaná v době 1.světové války bývá těžkým soustem i pro osobní automobily. 45 km do příkrého kopce rozhodně nebylo procházkou růžovým sadem. Můj pomalu se vlekoucí, těžce nabalený tahač cestou ladně předjela spousta lehkých silničáků s blýskavými jezdci. V mnoha případech jsem je po několika serpentinách k jejich zděšení předjížděl, když na kraji silnice lapali po dechu. Jízda nahoru nám trvala skoro 7 hodin. Odměnou byly nádherné výhledy na Grossglockner i do přilehlých údolí. Po pokochání se krajinou ovšem i nezapomenutelný sjezd do Winklern, kdy se opět žhavily ráfky.

Pod Großglocknerskou silnicí Kolo - tahač a Großglockner Großglocknerhochalpenstraße

Odbočujeme na východ na Spittal a odtud severně na Radtstadt. V cestě nám stojí "bezvýznamné" sedlo Katschberg. Do tohoto kopce, se směšnou nadmořskou výškou 1641m, vede silnice se stoupáním 21%! Ani na nejlehčí převod, méně než 1:1, nejsem schopen pedály utáhnout a zbaběle odpadám na krajnici. Kolo vyvádím do sedla a zde přespíme. Silnice, která sem vede z druhé strany má totožný profil, takže druhý den ráno při sjezdu překonávám svůj starý rychlostní rekord na 96,2 km/h.

Na hřebeni Alp Středisko Obertauern Zpět do šedi...

Projíždíme nádherné horské letovisko Obertauern a sjíždíme do Radstadtu. Pokračujeme na Schladming, Liezen a Agmont. Od Lienze táhle stoupáme k Dolnímu Dvořišti. Překračujeme naší hranici a cestu končíme v Českém Krumlově na nádraží. Změkčile jedeme zpět vlakem. Stárnu, pohodlním a slábnu...

Bude ještě další podobná akce...?